Vad innebär det att era mobiler är renoverade?

Alla våra mobiler, oavsett skick, fungerar utan problem och är kontrollerade med marknadsledande teknik. Mobilerna är renoverade, vilket betyder att det är begagnade telefoner som reparerats, fabriksåterställts, kontrollerats och testats enligt standardiserade processer. Samtliga mobiler har minst 80% batterikapacitet.

Nyskick: Väldigt få synliga tecken på användning, nästan inga repor.
Bra skick: 
Några tecken på användning som repor, inga sprickor.
Okej skick: Tydliga tecken på användning som repor och skrapmärken, inga sprickor.

Vad betyder era kosmetiska graderingar?

Skicket avser endas mobilens utseende, inte dess prestanda. Alla våra mobiltelefoner är testade och fungerar helt och hållet.

Nyskick: Väldigt få synliga tecken på användning, likt en helt ny mobil.
Bra skick: 
Några tecken på användning som repor och skrapmärken.
Okej skick: Tydliga tecken på användning som repor och skrapmärken.

Inga av våra mobiltelefoner har sprickor.

Har ni en fysisk butik?

Ja! Du är välkommen att besöka vår butik Mobilverkstan i Örebro. Vi har reparerat över 20,000 mobiler och surfplattor sedan 2014. Vi säljer även begagnade mobiltelefoner i vår butik. 

Vår adress är Drottninggatan 40, 70222 Örebro. Öppettider är måndag-fredag 12.00-17.00. Läs mer om vår verkstad på Mobilverkstan.se

Kan jag handla som företag?

Ja, du kan handla som företag via Klarna Checkout.

Du kan även kontakta oss här om du är intresserad av att bli företagskund med eget inlogg och fakturering som betalalternativ.

Jag gjorde en beställning, när får jag min telefon?

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Din orderbekräftelse inkluderas med ett spårningsnummer för din leverans.

Hur kan jag spåra min order?

När din order är behandlad kommer du att få ett spårningsnummer som du kan spåra din order med via DHL tracking.

Jag vill avbryta min order, hur gör jag?

Om du vill avbryta din order, rekommenderar vi dig att kontakta vår kundservice snarast möjligt. Bäst når du oss på telefonen 019-277 12 91 eller via mejl: support@refurbly.se

Vad följer med i paketet?

Telefonerna skickas i vår egen kartong som innehåller en lightning-laddningskabel. Observera att strömadapter, hörlurar och hörlurs-adapter inte medföljer med telefonen.

Vilka leveranssätt erbjuder ni?

Vi använder DHL. Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar.

Har telefonen garanti?

Vi erbjuder 24 månaders garanti och 14 dagars ångerrätt till alla telefoner.

Telefonen fungerar inte som den ska, vad ska jag göra?

Du kan kontakta vår support, så vi kan hjälpa dig att åtgärda problemet snarast möjligt. Du når oss via telefon, e-post eller via chatten här på hemsidan.

Vad följer med i paketet? Kommer telefonen i originalkartong?

Telefonerna skickas i vår egen kartong som innehåller en lightning-laddningskabel. I paketet finner du även returinstruktioner, retursedel samt en checklista på några av de funktioner som våra tekniker har testat innan din mobil skickats.

Observera att strömadapter, hörlurar och hörlurs-adapter inte medföljer telefonen.

Kan jag få bilder av telefonen före köpet?

Tyvärr har vi inte möjlighet att ge ut bilder på specifika telefoner på grund av vårt stora urval och den snabba omsättningen av produkterna.

Vad täcks av Refurblys garanti?

Vår garanti täcker alla telefonens tekniska fel som kamera, mikrofon, display m.m. Observera att om telefonen är böjd, har fått en vattenskada eller om någon glasdel i telefonen är trasig, utgår garantin.

Vilka olika betalsätt accepterar ni?

Vi använder oss av Klarna, du kan välja att betala på en gång eller efter att du har fått hem varan. Du kan även välja faktura och delbetalning på 6, 12, eller 24 månader.

Vad är er returpolicy?

Alla våra produkter har 14 dagars ångerrätt från dagen du tog emot produkten. Detta förutsätter att produkten är i samma skick som när den blev mottagen. Du kan sända tillbaka produkten med DHL-fraktsedeln som medföljer i varje paket. Ifall fraktsedeln eller returblanketten fattas från paketet, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Hur lång tid tar det innan jag får min återbetalning?

Efter att vi har mottagit din retur kommer vi att behandla den inom 2-5 arbetsdagar. Efter detta gör vi en återbetalning/makulera fakturan. Om du har frågor angående returen, kontakta gärna vår kundtjänst.

Använder ni Apple originalkomponenter?

Nej. Vi använder oss av reservdelar som är testade hos oss och motsvarar kvaliteten av Apples komponenter.

Byter ni batteriet till alla telefoner?

Apples litiumjonbatterier är utformade för att laddas upp till minst 80% av den ursprungliga kapaciteten efter ett stort antal laddningscykler, vilket varierar beroende på produkt. Vi byter ut batteriet på alla mobiler vars batterikapacitet är under 80%.

Har alla telefoner 100% batterikapacitet?

Alla batteriers kapacitet är minst 80%. Apples litiumjonbatterier är utformade för att laddas upp till minst 80% av den ursprungliga kapaciteten efter ett stort antal laddningscykler, vilket varierar beroende på produkt.

Kan jag reservera en telefon?

Tyvärr, kan vi på grund av den snabba omsättningen, inte reservera telefoner.

Säljer ni Android-telefoner, datorer eller surfplattor?

För tillfället erbjuder vi endast Apple iPhone-telefoner i vår webbutik.

Vad innebär det att era mobiler är renoverade?

Alla våra mobiler, oavsett skick, fungerar utan problem och är kontrollerade med marknadsledande teknik. Mobilerna är renoverade, vilket betyder att det är begagnade telefoner som reparerats, fabriksåterställts, kontrollerats och testats enligt standardiserade processer. Samtliga mobiler har minst 80% batterikapacitet.

Nyskick: Väldigt få synliga tecken på användning, nästan inga repor.
Bra skick: 
Några tecken på användning som repor, inga sprickor.
Okej skick: Tydliga tecken på användning som repor och skrapmärken, inga sprickor.

Vad betyder era kosmetiska graderingar?

Skicket avser endas mobilens utseende, inte dess prestanda. Alla våra mobiltelefoner är testade och fungerar helt och hållet.

Nyskick: Väldigt få synliga tecken på användning, likt en helt ny mobil.
Bra skick: 
Några tecken på användning som repor och skrapmärken.
Okej skick: Tydliga tecken på användning som repor och skrapmärken.

Inga av våra mobiltelefoner har sprickor.

Har ni en fysisk butik?

Ja! Du är välkommen att besöka vår butik Mobilverkstan i Örebro. Vi har reparerat över 20,000 mobiler och surfplattor sedan 2014. Vi säljer även begagnade mobiltelefoner i vår butik. 

Vår adress är Drottninggatan 40, 70222 Örebro. Öppettider är måndag-fredag 12.00-17.00. Läs mer om vår verkstad på Mobilverkstan.se

Kan jag handla som företag?

Ja, du kan handla som företag via Klarna Checkout.

Du kan även kontakta oss här om du är intresserad av att bli företagskund med eget inlogg och fakturering som betalalternativ.

Jag gjorde en beställning, när får jag min telefon?

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Din orderbekräftelse inkluderas med ett spårningsnummer för din leverans.

Hur kan jag spåra min order?

När din order är behandlad kommer du att få ett spårningsnummer som du kan spåra din order med via DHL tracking.

Jag vill avbryta min order, hur gör jag?

Om du vill avbryta din order, rekommenderar vi dig att kontakta vår kundservice snarast möjligt. Bäst når du oss på telefonen 019-277 12 91 eller via mejl: support@refurbly.se

Vad följer med i paketet?

Telefonerna skickas i vår egen kartong som innehåller en lightning-laddningskabel. Observera att strömadapter, hörlurar och hörlurs-adapter inte medföljer med telefonen.

Vilka leveranssätt erbjuder ni?

Vi använder DHL. Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar.

Har telefonen garanti?

Vi erbjuder 24 månaders garanti och 14 dagars ångerrätt till alla telefoner.

Telefonen fungerar inte som den ska, vad ska jag göra?

Du kan kontakta vår support, så vi kan hjälpa dig att åtgärda problemet snarast möjligt. Du når oss via telefon, e-post eller via chatten här på hemsidan.

Vad följer med i paketet? Kommer telefonen i originalkartong?

Telefonerna skickas i vår egen kartong som innehåller en lightning-laddningskabel. I paketet finner du även returinstruktioner, retursedel samt en checklista på några av de funktioner som våra tekniker har testat innan din mobil skickats.

Observera att strömadapter, hörlurar och hörlurs-adapter inte medföljer telefonen.

Kan jag få bilder av telefonen före köpet?

Tyvärr har vi inte möjlighet att ge ut bilder på specifika telefoner på grund av vårt stora urval och den snabba omsättningen av produkterna.

Vad täcks av Refurblys garanti?

Vår garanti täcker alla telefonens tekniska fel som kamera, mikrofon, display m.m. Observera att om telefonen är böjd, har fått en vattenskada eller om någon glasdel i telefonen är trasig, utgår garantin.

Vilka olika betalsätt accepterar ni?

Vi använder oss av Klarna, du kan välja att betala på en gång eller efter att du har fått hem varan. Du kan även välja faktura och delbetalning på 6, 12, eller 24 månader.

Vad är er returpolicy?

Alla våra produkter har 14 dagars ångerrätt från dagen du tog emot produkten. Detta förutsätter att produkten är i samma skick som när den blev mottagen. Du kan sända tillbaka produkten med DHL-fraktsedeln som medföljer i varje paket. Ifall fraktsedeln eller returblanketten fattas från paketet, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Hur lång tid tar det innan jag får min återbetalning?

Efter att vi har mottagit din retur kommer vi att behandla den inom 2-5 arbetsdagar. Efter detta gör vi en återbetalning/makulera fakturan. Om du har frågor angående returen, kontakta gärna vår kundtjänst.

Använder ni Apple originalkomponenter?

Nej. Vi använder oss av reservdelar som är testade hos oss och motsvarar kvaliteten av Apples komponenter.

Byter ni batteriet till alla telefoner?

Apples litiumjonbatterier är utformade för att laddas upp till minst 80% av den ursprungliga kapaciteten efter ett stort antal laddningscykler, vilket varierar beroende på produkt. Vi byter ut batteriet på alla mobiler vars batterikapacitet är under 80%.

Har alla telefoner 100% batterikapacitet?

Alla batteriers kapacitet är minst 80%. Apples litiumjonbatterier är utformade för att laddas upp till minst 80% av den ursprungliga kapaciteten efter ett stort antal laddningscykler, vilket varierar beroende på produkt.

Kan jag reservera en telefon?

Tyvärr, kan vi på grund av den snabba omsättningen, inte reservera telefoner.

Säljer ni Android-telefoner, datorer eller surfplattor?

För tillfället erbjuder vi endast Apple iPhone-telefoner i vår webbutik.