Vanliga frågor

Vad innebär det att era mobiler är renoverade?

Alla våra mobiler, oavsett skick, fungerar utan problem och är kontrollerade med marknadsledande teknik. Mobilerna är renoverade, vilket betyder att det är begagnade telefoner som reparerats, fabriksåterställts, kontrollerats och testats enligt standardiserade processer. Samtliga mobiler har minst 80% batterikapacitet. 

Skick omfattar mobilernas kosmetiska utseende.

Nyskick: En telefon i orört skick har inga synliga tecken på användning, det vill säga likt en helt ny produkt. Telefonen är testad och fungerar utan problem.  

Bra skick: En telefon som har måttliga tecken på användning, så som repor, skrapmärken, inga sprickor. Telefonen är testad och fungerar utan problem.

Jag gjorde en beställning, när får jag min telefon?

Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar. Din orderbekräftelse inkluderas med ett spårningsnummer för din leverans.

Hur kan jag spåra min order?

När din order är behandlad kommer du att få ett spårningsnummer som du kan spåra din order med via DHL tracking.

Jag vill avbryta min order, hur gör jag?

Om du vill avbryta din order, rekommenderar vi dig att kontakta vår kundservice snarast möjligt. Bäst når du oss på telefonen 019-12 90 20.

Vad följer med i paketet? Kommer telefonen i originalkartong?

Telefonerna skickas i vår egen kartong som innehåller en lightning-laddningskabel. Observera att strömadapter, hörlurar och hörlurs adapter medföljer inte med telefonen.

Vad betyder de olika kategorierna?

Skick innebär endast telefonens kosmetiskt utseende. Alla telefoner, oberoende av skick, fungerar utan problem och är kontrollerade med marknadsledande teknik. Telefonerna är fabriksåterställda vilket betyder att det är begagnade telefoner som reparerats, underhållits, kontrollerats och testats enligt standardiserade processer. Batterier har minst 80% kapacitet av ett nytt batteri – det är även standard i branschen. En telefon I “nyskick” har inte spår av användning och därefter stiger antalet defekter allt efterhand som man går ner i skick.

Vilka olika betalsätt accepterar ni?

Vi använder oss av Ecster, du kan välja att betala på en gång, via faktura eller via delbetalning på 6, 12, eller 24 månader.

Vilka leveranssätt erbjuder ni?

Vi använder DHL. Leveranstiden är 2-5 arbetsdagar.

Har telefonen garanti?

Vi erbjuder 24 månaders gratis garanti och 14 dagars ångerrätt till alla telefoner.

Telefonen fungerar inte som den ska, vad ska jag göra?

Du kan kontakta vår kundservice, så vi kan hjälpa dig att åtgärda problemet snarast möjligt. Du når oss via telefon, e-post eller via chatten under våra öppethållningstider.

Vad betyder de olika kategorierna?

Skick innebär endast telefonens kosmetiskt utseende. Alla telefoner, oberoende av skick, fungerar utan problem och är kontrollerade med marknadsledande teknik. Telefonerna är fabriksåterställda vilket betyder att det är begagnade telefoner som reparerats, underhållits, kontrollerats och testats enligt standardiserade processer. Batterier har minst 80% kapacitet av ett nytt batteri – det är även standard i branschen. En telefon I “nyskick” har inte spår av användning och därefter stiger antalet defekter allt efterhand som man går ner i skick.

Vad följer med i paketet? Kommer telefonen i originalkartong?

Telefonerna skickas i vår egen kartong som innehåller en lightning-laddningskabel och verktyg för SIM-facket. Observera att strömadapter, hörlurar och hörlurs adapter medföljer inte med telefonen.

Vad täcks av Refurblys garanti?

Refurbly garanti täcker alla telefonens tekniska fel som kamera, mikrofon, display mm. Observera att om telefonen är böjd, har fått en vattenskada eller om någon glasdel i telefonen är trasig, utgår garantin.

Vilka leveranssätt erbjuder Refurbly?

Vi använder DHL. Leveranstiden är 2-5 arbetsdagar.

Vilka olika betalsätt accepterar ni?

Vi använder oss av Ecster, du kan välja att betala på en gång, via faktura eller via delbetalning på 6, 12, eller 24 månader.

Vad är er returpolicy?

Alla våra produkter har 14 dagars ångerrätt från dagen du tog emot produkten. Detta förutsätter att produkten är i samma skick som när den blev mottagen. Du kan sända tillbaka produkten med DHL-fraktsedeln som medföljer i varje paket. Ifall fraktsedeln eller returblanketten fattas från paketet, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Hur lång tid tar det innan jag får min återbetalning?

Efter att vi har mottagit din retur kommer vi att behandla den inom 2-5 arbetsdagar. Efter detta gör vi en återbetalning/makulera fakturan. Om du har frågor angående returen, kontakta gärna vår kundtjänst.

Använder ni Apple originalkomponenter?

Nej. Vi använder oss av reservdelar som är testade hos oss och motsvarar kvaliteten av Apples komponenter.

Byter ni batteriet till alla telefoner?

Apples litiumjonbatterier är utformade för att laddas upp till minst 80% av den ursprungliga kapaciteten efter ett stort antal laddningscykler, vilket varierar beroende på produkt. Vi byter ut batteriet på alla mobiler vars batterikapacitet är under 80%.

Har alla telefoner 100% batterikapacitet?

Alla batteriers kapacitet är minst 80%. Apples litiumjonbatterier är utformade för att laddas upp till minst 80% av den ursprungliga kapaciteten efter ett stort antal laddningscykler, vilket varierar beroende på produkt.

Kan jag få bilder av telefonen före köpet?

Tyvärr har vi inte möjlighet att ge ut bilder på specifika telefoner på grund av vårt stora urval och den snabba omsättningen av produkterna.

Kan jag reservera en telefon?

Tyvärr, kan vi på grund av den snabba omsättningen, inte reservera telefoner.

När får ni mera telefoner till salu?

Vi får dagligen in olika telefonmodeller. Du kan följa vår hemsida där du kan se vilka modeller vi för närvarande har tillgängliga. Du kan kontakta vår kundtjänst om du har frågor om produktens tillgänglighet.

Säljer ni nya telefoner?

Nej, Alla våra telefoner vi säljer är begagnade, testade och vid behov reparerade.

Säljer ni Android-telefoner, datorer eller surfplattor?

För tillfället erbjuder vårt företag endast Apple iPhone-smarttelefoner.